اخبار کتونی, مقالات

کتونی پیاده روی

کتونی اسپرت

یک از انواع کتانی ها که بسیار پر فروش و پر طرفدار می باشد کتونی پیاده روی می باشد و علاوه برآن یکی دیگر از دشوارترین مراحل، انتخاب لباس ورزشی مناسب برای پیاده روی می باشد. خرید کتانی مناسب پیاده روی دارای نکاتی زیادی است که در موارد زیر از آن ها نام خواهیم برد.

کتونی مناسب پیاده روی

کتونی نایک

پهنای مناسب برای کتانی

پهنای مناسب برای کتانی به قدری است که در پهن‌ترین قسمت پا از هر طرف ۶ میلی‌متر جا برای حرکت وجود داشته باشد. هر فردی به هنگام خرید باید قادر باشد پایش را به راحتی حرکت دهد بدون اینکه از زیره‌ی کتانی بیرون زده شود.

چک کردن نقطه‌ی انعطاف پذیری کتانی مناسب پیاده روی
ابتدا باید کتانی در دست گرفته شود و پنجه‌اش را روی زمین فشار دهیم. کتانی باید از همان نقطه‌ای که پای شما خم می‌شود نیز دارای انعطاف باشد. اگر این طور نبود نقطه‌ی انعطاف‌پذیری نامناسب می باشد و ممکن است باعث ایجاد درد در گودی کف پا بشود. انعطاف‌ پذیری نامناسب کتانی مناسب پیاده روی باعث کشیدگی تاندون آشیل و کف پا نیز می‌شود.

کتونی مناسب پیاده روی

زیره و لایه میانی

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب کتانی های ورزشی، میزان ضربه‌پذیری و انتقال ضربه به پا می باشد. از این رو باید در انتخاب کتانی خود، توجه بسیاری به زیره و لایه‌ی میانی بشود. بیشتر کتانی ها دارای زیره‌ی لاستیکی می باشند و از این لحاظ فرقی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت. تفاوت بیشتر کتانی ها در طراحی زیره‌ی آن‌ها می باشد. زیره‌ی کتانی پیاده‌روی و دویدن باید دارای قوس‌هایی در ناحیه‌ی میانی باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به کفش توسط پا کمتر احساس شود.

کتانی مناسب پیاده روی

نایک ۷۲۰

کتونی نایک

زمان مناسب برای خرید کتانی مناسب پیاده روی

معمولا به طور میانگین بعد از 700 کیلومتر دوندگی، کتانی دیگر مناسب پا نمی باشد و باید آن را تعویض کرد. از سویی دیگر، به محض مستهلک شدن پشت کتونی و یا نداشتن احساس خوب در پاهایتان، کفش باید تعوض شود.
ویژگی های مهم کتانی های پیاده روی
افرادی که برای طولانی مدت به ورزش پیاده روی می پردازند می توانند از ویژگی های خاص کتونی پیاده روی نیز بهره مند شوند. از جمله این ویژگی ها جذب شوک و حمایت از تعادل می باشد.
کتونی مناسب پیاده روی
حفظ تعادل
در کتونی های پیاده روی بخشی وجود دارد که مانع از چرخیدن پا می شود. پیاده روی طولانی مدت سبب چرخیدن پا به داخل یا بیرون می شود که حرکتی طبیعی به حساب می آید ولی گاهی باعث آسیب رسانی به پا شده و بعث ایجاد درد می شود.
کتانی مناسب پیاده روی
رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد
رویه طعبیه شده در یک کتونی پیاده‌ روی باید حس امنیت و راحتی را در فرد ایجاد کند. بعد از پوشیدن کتانی ورزشی اگر احساس کردید که رویه کفش به پای شما فشار آورده است و کفش به پای شما تنگ است، یک بار دیگر بند کفش‌ها را محکم کنید قبل از آن که سایز بزرگتر را انتخاب کرده باشید. این فشار وارد شده ممکن است از تنگ بسته شدن بند های کتانیتان نیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *